Rozmowa dwóch ekspertek - Ewy Sitko, pedagożki i trenerki, oraz Teresy Tymarkiewicz, filozofki i socjolożki rodziny. Rozmawiają one o mechanizmie działania motywacji, skutecznym motywowaniu dzieci, oraz najczęstszych błędach jakie popełniają osoby wychowujące jeśli chodzi o motywowanie dzieci.
Wykład poprowadzony przez Magdalenę Sękowską, psycholożkę i psychoterapeutkę z ponad 30 letnim doświadczeniem. Wykład zawiera informacje na temat tego, jak nasze zachowania werbalne i niewerbalne wpływają na to, co dzieci myślą o sobie i jak niespójność między tym, co mówimy, a co robimy dezorganizuje intencje rodzica. W trakcie wykładu poruszane są kwestie znaczenia kontaktu pomiędzy każdym rodzicem a dzieckiem i ważności indywidualizowania kontaktu, szczególnie w rodzinach wielodzietnych. Jest też mowa o tym, jak rodzina modeluje przeżywanie emocji i jak to może wpłynąć na poczucie wartości u dzieci. Ponieważ istnieje wiele mitów na temat tego – jak wychowywać dzieci, by dobrze się czuły – w wykładzie można znaleźć odniesienie co to znaczy „być wystarczająco dobrym rodzicem”
Prelekcja poprowadzona przez Majkę Lipiak, prezeskę zarządu w Leżę i Pracuję, pierwszej agencji marketingowej, która powstała po to, by dawać pracę osobom z niepełnosprawnością. W prelekcji poruszone i zdementowane zostają najczęstsze stereotypy i mity na temat pracy osób z niepełnosprawnością.
Krótki tekst zawierający garść informacji niezbędnych osobie wchodzącej w tematykę tekstów łatwych do czytania i zrozumienia.
Strona internetowa poświęcona przygotowanniu tekstów łatwych do czytania i zrozumienia. Można na niej znaleźć pomoc w przygotowywaniu takich tekstów, wiedzę o tym jak należy to robić oraz jakie są ich zastosowania.
Krótki tekst wprowadzający w tematykę Tekstu łatwego do czytania i zrozumienia. Omówione jest to czym jest ETR, gdzie powinien być stosowany, jak działa, i jak standard ten zwiększa dostępność dla osób z niepełnosprawnościami.