Artykuł wprowadzający w tematykę funkcjonowania uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Poruszone są w nim kwestie takie jak to w jakich szkołach mogą uczyć się takie osoby, nauczanie indywidualne, dostosowanie przestrzeni szkolnej do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością ruchową, oraz najczęstsze problemy z jakimi się one zmagają w przestrzeni szkolnej.
Artykuł wyjaśniający jakie ulgi i uprawnienia przysługują osobom z niepełnosprawnością w Polsce, oraz kwestię zależności tychże ulg i uprawnień od typu niepełnosprawności.
Krótki artykuł zawierający najważniejsze informacje na temat niepełnosprawności ruchowej. Pokrótce wyjaśnia jak klasyfikowany jest ten typ niepełnosprawności, przedstawia podstawowe dane statystyczne na jej temat oraz informacje na temat najczęstszych barier z jakimi zmagają się osoby z niepełnosprawnością ruchową.”
Krótki film edukacyjny przedstawiający codzienne życie i funkcjonowanie kilku uczniów i jednej uczennicy z niepełnosprawnością ruchową. Opowiadają oni również o swoich pasjach, osiągnięciach, oraz marzeniach i planach na przyszłość z nimi związanych.
Absolwentka lingwistyki stosowanej poruszająca się na wózku opowiada o postrzeganiu niepełnosprawności, stereotypach z nią związanych, oraz o tym, jak to właśnie postrzeganie niepełnosprawności przez osoby pełnosprawne stanowi największą barierę dla osób które ona dotyka.
Krótki film o studentkach Uniwersytetu Marii Skłodowskiej Curie będących osobami z niepełnosprawnością. Opisane zostaje ich doświadczenie związane ze studiami, z własną niepełnosprawnością, oraz kwestia ich niezależności i samodzielności. Film opowiada również o przeszkodach jakie osoby z niepełnosprawnością spotykają zarówno w życiu akademickim jak i codziennym.
Krótki reportaż na temat niepełnosprawności ruchowej zrealizowany w Akademii Pedagogiki Specjalnej. Opisywana jest zarówno sama niepełnosprawność ruchowa, jak i proces nauczania oraz współpracy z dziećmi z tą niepełnosprawnością.
13 latek z rdzeniowym zanikiem mięśni opowiada o tym, jak technologia asystująca w postaci wózka zapewniła mu wolność, niezależność, i możliwość realizacji swoich pasji.”